Marketingová profesia je v plnom rozvoji. V súčasnosti je k dispozícii viac ako 8 000 marketingových nástrojov, pričom každý rok pribúdajú ďalšie. Moderní obchodníci vedia o týchto nástrojoch všetko a vytvárajú pokročilé lieviky alebo predajné a marketingové stroje, ktoré ľahko získavajú nových potenciálnych zákazníkov a zákazníkov.
Ale ako presne bude fungovať generovanie olova v roku 2022? V tomto blogu sa pozrieme na súčasné možnosti v oblasti lead generation a bližšie vysvetlíme päť smart nástrojov.
Od call centra po online generovanie potenciálnych zákazníkov
Pokiaľ existuje profesia marketingu a predaja, generovanie potenciálnych zákazníkov bolí hlava. Osloviť a presvedčiť dostatok potenciálnych zákazníkov nie je jednoduché, ale je to nevyhnutné pre takmer každého predajcu.
Pred rokmi bol telefón ústredným prvkom pri hľadaní a približovaní sa k potenciálnym zákazníkom. Pracovníci predaja alebo call centrá deň čo deň odvolávali dlhé zoznamy takzvaných studených potenciálnych zákazníkov. Kľúčové boli aj networkingové podujatia a veľtrhy. Tu ste nadviazali kontakty, ktorým ste neskôr zavolali, aby ste si dohodli stretnutie.
Aj keď je vytváranie sietí stále dôležité, internet a nové digitálne príležitosti zmenili modernú generáciu lídrov. Zameranie sa presunulo z odchádzajúcich na prichádzajúcich, šetríme čas používaním správnych nástrojov a kvalita potenciálnych zákazníkov sa zlepšuje. Veľká časť cesty zákazníka sa v súčasnosti odohráva online a približne 70 – 80 % osôb s rozhodovacou právomocou v oblasti B2B uprednostňuje podnikanie prostredníctvom online kanálov.
Dostupné techniky sú tiež čoraz pokročilejšie. Vďaka umelej inteligencii a strojovému učeniu je teraz možné vystopovať potenciálnych zákazníkov, ktorí dokonale zodpovedajú vášmu zákazníckemu profilu. A čím lepšie sa do toho popasujú, tým väčšia je šanca, že sa nakoniec stanú zákazníkom.
Päť inteligentných nástrojov
Päť skvelých príkladov nástrojov, ktoré uľahčia generovanie potenciálnych zákazníkov v roku 2022, sú Skylead, Ocean, Jobfeed, LinkedIn a Drift Chat.
1. Sky Lead
Skylead je šikovná platforma, ktorá generuje potenciálnych zákazníkov cez LinkedIn a e-mail.
Ako to funguje? Platforma v prvom rade automaticky nadväzuje kontakty s kontaktmi prvého, druhého a tretieho stupňa v rámci cieľovej skupiny. Profily sa zobrazujú a žiadosti o pripojenie, správy a e-maily sa odosielajú vo forme odkvapkávacej kampane. Môžete napríklad nastaviť, koľko dní chcete medzi žiadosťou o pripojenie a správou alebo medzi prvou a druhou správou.
Kampaň môže byť taká jednoduchá alebo zložitá, ako chcete. Na obrázku nižšie je napríklad znázornená pomerne jednoduchá kampaň, ktorá sa celá odohráva na LinkedIn.
Snímka obrazovky LinkedIn Automation
Chcete do svojej odkvapkávacej kampane zahrnúť aj e-maily? Ktorá môže. Potom jednoducho pridáte svoje prispôsobené e-mailové správy na platformu.
Obrázok nižšie zobrazuje komplexnejšiu kampaň, ktorá kombinuje LinkedIn a e-mail.
Snímka obrazovky LinkedIn Automation 2
Pomocou nástrojov, ako je Skylead, je možné (a odporúčané) zdieľať hodnotný obsah s vašimi pripojeniami. Neobťažujete ich chladnými správami o predaji, ale spustíte ich obsahom, ktorý im skutočne pomáha.
2.Oceán
Ocean je inteligentná dátová platforma, ktorá využíva umelú inteligenciu na vytvorenie ideálneho profilu zákazníka. Na základe tohto zákazníckeho profilu potom nástroj vytvára zoznamy potenciálnych B2B zákazníkov. Inými slovami, zoznamy potenciálnych zákazníkov pripravené na použitie vo veľmi vysokej kvalite. Zoznamy obsahujú webové stránky, profily LinkedIn, miesta a zamestnancov nájdených spoločností.
Ak potrebujete aj e-mailové adresy, môžete ich zoškrabať pomocou LinkedIn Sales Navigator a Snov.io.
Vytvorené zoznamy potom môžete použiť v marketingovej automatizácii (napríklad prepady e-mailov) a reklamách na sociálnych sieťach.
Na obrázku nižšie je zobrazený zoznam v oceáne založený na ‘ah.nl’ ako vyhľadávacom dopyte a Holandsko ako na mieste.
Snímka obrazovky Ocean
3. Linkedin Ads
Napriek tomu, že o tejto funkcii už väčšina ľudí vie, LinkedIn Ads by v tomto zozname nemali chýbať. LinkedIn je platforma na generovanie potenciálnych zákazníkov, najmä pre B2B spoločnosti, a reklamy sú prakticky nevyhnutné.
Veľkou výhodou LinkedIn Ads je fakt, že si môžete nastaviť extrémne špecifické cielenie. LinkedIn ponúka napríklad tieto možnosti:
Sami si nastavte veľmi špecifickú cieľovú skupinu, napríklad na základe lokality, pozície, odvetvia, vzdelania alebo záujmov.
Importovanie zoznamov e-mailových adries, aby sa reklama zobrazila iba týmto ľuďom.
Nastavte takzvané „vyzerajúce publiká“. V tomto prípade poskytnete LinkedInu zoznam potenciálnych zákazníkov a LinkedIn ho doplní o účty, ktoré tak vyzerajú. Zoznam, ktorý poskytnete, môže pozostávať napríklad z e-mailových adries alebo účtu LinkedIn. Môže tiež pochádzať z nástrojov ako Ocean.